Systemy badań telefonicznych w praktyce

Dodane: 01-08-2016 14:40
Systemy badań telefonicznych w praktyce Firmy typu http://www.badania-telefoniczne.pl dają możliwość prowadzenia badań statystycznych i rozmów telefonicznych opierając się o indywidualne programy do prowadzenia statystyk. To doskonała opcja dla średnich biznesów, szukających firm zewnętrznych prowadzących tego typu usługi.

Wzór rozmowy w badaniach telefonicznych

Badania telefoniczne odbywają się w oparciu o przygotowany przez specjalistów skrypt rozmowy, a konsultanci, czy też ankieterzy, muszą prowadzić rozmowę zgodnie z nim. Skrypt przeznaczony na badanie marketingowe musi zawierać serię pytań, na które ankietowani będą odpowiadali, a na podstawie ich odpowiedzi będzie można zebrać konkretne dane.

Sami pewnie nie raz mieliśmy kontakt z ankieterami, którzy dzwonili do ans prosząc o kilka minut naszego czasu. Jest to zdecydowanie mniej nachalna forma przeprowadzania badań niż powiedzmy spam w skrzynce mailowej z prośbą o wypełnienie ankiety.


SIM- System informacji marketingowych

System informacji marketingowych (SIM) - sformalizowany i powiązany wewnętrznie zespół osób, urządzeń oraz procedur stworzonych w celu zapewnienia uporządkowanego dopływu trafnych informacji ze źródeł wewnętrznych i zewnętrznych na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych. To metoda ciągłego planowania, zbierania i przechowywania oraz analizy danych.

System informacji marketingowej ułatwia podejmowanie dwóch kategorii decyzji: programowanych i nieprogramowanych. SIM powinien być okresowo weryfikowany w celu oceny wartości dostarczonych informacji i sformułowania zapotrzebowania na nowe informacje. Wyniki badań marketingowych i informacje uzyskane z systemu informacji marketingowej są względem siebie komplementarne. Ze względu na potrzebę sprawnego przetwarzania dużej liczby danych, SIM funkcjonuje zazwyczaj przy wykorzystaniu

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/System_informacji_marketingowych


Telefon w złym czasie

Skrypt dla konsultanta telefonicznego powinien zawierać pewne podstawowe informacje o tematyce rozmowy z klientem, lub ankietowanym. Nie można wrzucić pracownika 'na żywioł', ponieważ w większości przypadków z takiej rozmowy nic nie będzie. Skrypt to podstawa, ale nie powinien stanowić ograniczenia dla konsultanta, a postępowanie niezgodnie z nim, nie powinno być karane, zwłaszcza jeżeli rozmowa zakończyła się sukcesem.

Często na nasz numer prywatny dzwonią ankieterzy z firm marketingowych, aby zadać kilka pytań odnoście nowości rynkowej, promocjach itp. Jeżeli mamy czas warto na te parę pytań odpowiedzieć. W końcu nie próbują nam niczego sprzedać, a jedynie zbierają pewne dane. Oczywiście wiele zależy od czasu w którym taki telefon otrzymamy, ponieważ telemarketerzy mają straszne wyczucie czasu.



© 2019 http://silownia.bialystok.pl/